dijous, 10 de novembre del 2011

Torneig Junior First Lego League (3r)

La classe Romaní de 3r s'ha inscrit al torneig Junior First Lego League. La base és un treball cooperatiu en grups on s'ha d'arribar a dissenyar i posar en funcionament una maqueta construïda amb material LEGO. En aquesta maqueta s'ha d'explicar algun procés relacionat amb el repte d'enguany: "Food Factor". A partir d'un element de l'esmorzar (galeta, cereals, fruita, entrepans...) el grup ha de plentejar-se un repte a aconseguir. La base pot ser saber com es fan les galetes, els components d'un iogurt, el transport i la consrvació dels aliments, etc. Cada maqueta ha de tenir com a mínim un element mòbil.
Amb l'ajuda de les eines informàtiques els grups faran recerca i aniran passant per les parts del projecte: Decidir el tema, plantejar les hipòtesis, cercar les dades, començar a muntar la maqueta, comprovar el funcionament, mostrar les conclusions i anar a exposar la maqueta juntament amb les altres escoles el diumenge 4 de març a l'Auditori de la Fundació Caixa Tarragona (Carrer Pere Martell, 2, de Tarragona).


Us deixem amb uns enllaços que poden ser del vostre interès.




www.cxinnova.cat

http://www.youtube.com/watch?v=adElbSN-69Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=_Lai-NHjHlk&feature=related





La FIRST® LEGO® League de los más pequeños
¿Qué es Jr.FLL?
Junior FIRST® LEGO® League es un programa diseñado para captar la curiosidad de los más pequeños y enfocarla hacia nuevos descubrimientos que mejoren el mundo que les rodea. Jr.FLL utiliza el mismo tema del Desafío anual, para motivar a los niños a participar en la investigación, resolución de problemas y a introducirse en conceptos básicos de ingeniería. Los pilares del programa son los valores, que ponen de relieve las aportaciones de los demás, el trabajo en equipo, el espíritu amistoso y deportivo y la participación de padres y madres.
¿Cómo funciona?
Los participantes, de 6 a 9 años de edad, se organizan por equipos de 2 a 6 niños que cuentan con el apoyo de un entrenador (padre, madre o profesor/a). Cada equipo deberá construir con piezas de LEGO un modelo basado en el desafío anual (que incluya al menos una parte móvil) y construir un póster o cartel para mostrar sus hallazgos y la evolución de la investigación.